Specyfikacja:
FORTE DIESEL INTAKE CLEANER CZYSZCZENIE KOLEKTORA I EGR 400ML
Pełna oferta FORTE na stronie sklepu
OIL PARTS PL
Forté Diesel Intake Cleaner jest produktem w formie aerozolu, specjalnie opracowanym do czyszczenia kolektora dolotowego silników Diesla. Rozpylany w kolektorze dolotowym przy obrotach 2.500 min-1, usuwa pozostałości spalania i osadów węglowych, które dostają się tam poprzez zawór AGR i układ odpowietrzania skrzyni korbowej.
Diesel Intake Cleaner czyści kolektor ssący i EGR w silnikach diesla, używany zapewnia następujące korzyści:
- Czyści zawory regulujące dopływ powietrza i przywraca ich prawidłowe funkcjonowanie.
- Czyści czujniki ciśnienia powietrza i odtwarza sygnał sterujący.
- Zwiększa wydajność i zapewnia mniejsze zużycie paliwa.
Zalety:
Sposób stosowania
Uwaga! Forté Diesel Intake Cleaner może spowodować uszkodzenie lub odbarwienie lakieru.
Oczyszczanie powinno się zacząć do rozmontowania gumowych i plastykowych części układu dolotowego. Następnie przy pomocy preparatu i miękkiej szmatki należy oczyścić je ręcznie. Po każdym podaniu preparatu na zanieczyszczoną część należy odczekać kilkanaście sekund. Czas ten pozwoli preparatowi na lepszą reakcję z usuwanymi substancjami.
Drugi etap przeprowadzamy na pracującym silniku.
Oczyszczanie zaczynamy od odłączenia zaworu AGR, turbosprężarki i intercoolera. Przed przystąpieniem do oczyszczania należy zaopatrzyć się w twardy płaski przedmiot w celu zdławienia przepływu powietrza. W czasie czyszczenia należy utrzymywać pracę silnika w ok. 2.500 obrotów na minutę.
Naciskamy zawór aerozolu dwa lub trzy razy, wtryskując preparat do kolektora. Następnie przysłaniamy wlot kolektora płaskim twardym przedmiotem, w celu ograniczenia hałasu i zwiększenia szybkości zasysanego powietrza z preparatem. Gdy silnik powróci do normalnej pracy, powtarzamy sekwencję aż do wyczerpania zawartości pojemnika Oczyszczanie nie powinno trwać krócej niż 15 minut. W tym czasie cała zawartość pojemnika powinna być zużyta Po oczyszczeniu kolektora dolotowego system sterowania przywróci prawidłowy skład i spalanie mieszanki. Silnik będzie lepiej pracował na wolnych obrotach, odzyska utraconą moc i spali mniej paliwa.
Wskazówki!
W celu ograniczenia w przyszłości nadmiernego zanieczyszczenia kolektora dolotowego należy podczas każdego przeglądu dodać jedną dawkę Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner na pełen zbiornik paliwa oraz jedną dawkę Forté Top End Treatment do nowego oleju silnikowego. Żeby zapobiec problemom z zanieczyszczonym zaworem EGR i zaworem zawirowującym należy podczas każdego serwisu czyścić kolektor dolotowy za pomocą Forté Diesel Intake Cleaner