Specyfikacja:
XADO REWITALIZANT EX120 DO SILNIKÓW DIESLA - STRZYKAWKA 8ML 3 SZTUKI
Xado EX120 Diesel Engine dodatek ceramiczny do silnika Diesla
XA12034
Przeznaczony do zabezpieczenia przed zużyciem oraz remontu odnawiającego silników diesla a w tym wysilonych i turbosprężarką. Dzięki o 20% wyższej koncentracji aktywnego środka posiada rozszerzony zapas możliwości odnawiania zużytych powierzchni oraz zabezpieczenia przed zużyciem. Odnosząc do produktów XADO: żel-rewitalizant do silników wysokoprężnych.Formuje na powierzchniach par tarcia metalowo ceramiczną warstwę(detale silnika przywracają swoją geometrię). Odnowiony tą metodą zespół swoimi charakterystykami eksploatacyjnymi przewyższa nowy i gwarantuje się 2-4 razy dłuższy okres eksploatacji.
Zalety:
Właściwości:
- odnawia i zabezpiecza przed zużyciem trące sie detale złozenia cylinder-tlok, złozenia tlokowo-korbowego oraz rozrzadu; wyraźnie obniża zużycie paliwa(do 30% na biegu jałowym);
- podnosi do nominalnego ciśnienie oleju w układzie;
- podnosi i wyrównuje sprężanie w cylindrach;
- podnosi moc silnika, polepsza elastyczność;
- obniża głosność i wibracje do 10 razy;
- przedłuża okres eksploatacji 2-3 krotnie;
- chroni silnik przed negatywnymi skutkami zimnych uruchomien;
- polepsza prace silnika już po 50-100 km jazdy;
- umożliwia eksploatacje silnika przy awaryjnym ubytku oleju – nawet do 300 km;
Porządek stosowania:
Obróbka silnika wykonuje się w trzech etapach
1-szy etap: zawartość aplikatora wprowadzić przez wlew oleju w rozgrzany do temperatury pracy silnik. Uruchomić silnik i utrzymać na biegu jałowym przez 5-10 minut.
2-gi etap: wykonać w tym samym porządku jak pierwszy po 100-250 km jazdy.
3-ci etap: przeprowadzić jak poprzednie po przebiegu 100-250 km.
Obróbka uważana jest za zakończoną po przebiegu ok. 1500 km.
Dozowanie:
Pojemność układu smarowania silnika w Ltr | 3-10 | 11-20 | 21-30 |
Ilość aplikatorów(8ml) szt. | 3 | 6 | 9 |
Schemat etapów obróbki | 1+1+1 | 2+2+2 | 3+3+3 |
Ilość aplikatorów do nowych silników | 2 | 4 | 6 |
Uwagi:
Oleju do końca obróbki nie zaleca się wymieniać;
Możliwa jest obróbka na biegu jałowym(4 godziny jako ekwiwalent 200 km jazdy)
Nowe silniki (przebieg do 20 000 km) obrabiać jednoetapowo.
Silniki po naprawie głównej zaleca się obrabiać w trzech etapach jak z przebiegiem.
Metalowo ceramiczne pokrycie zabezpieczające formuje się w każdym sprawnym mechanizmie, jednak gdy mechanizm(silnik) jest w stanie krytycznym(zużycie 100%) niezbędnym jest wymiana zużytych/ uszkodzonych części.